2020-10-29 17:41:58

Priča jesenskog šešira - projekt iz Hrvatskoga jezika

Učenici 5. c razreda su tijekom rujna i listopada učili o književnosti kao umjetnosti i načinima na koji možemo doživjeti i prikazati svijet oko sebe. Naučili su osnovna obilježja lirskoga teksta, saznali što su motivi i pjesničke slike  posebno ističući lirski doživljaj prirode oko sebe.

 

Lirski književni tekstovi tematski su bili povezani – jesen i priroda: (Dobriša Cesarić „Jesen“, Antun Branko Šimić „Himnos“, Dubravko Ivančan „Oko jeseni“, Grigor Vitez „Ptičja pjevanka“, Gustav Krklec „Ptičji pjev“, Vladimir Vidrić „Pejzaž“).

 

Uvježbavali su držanje kratkog govora pred razredom te ponovili kako se stvara priča u 1. osobi. Mjesečni projekt objedinio je sve naučeno iz književnosti, pisanog jezičnog izražavanja i stvaralaštva te usmenog izlaganja.

Početkom listopada učenici su dobili zadatak napraviti jesenski šešir i to na način da stari zaboravljeni šešir ili kapu ukrase jesenskim plodovima i lišćem. Šeširu je trebalo nadjenuti ime te napisati popratnu priču. Priča je trebala biti napisana u 1. osobi (ja sam šešir), odnosno u priči je trebalo personificirati šešir (dati mu osobine ljudi).

Na dan prezentacije projekta učenici su donijeli šešir na sat Hrvatskoga jezika te su usmeno pred suučenicima izlagali svoju priču. U izradu šešira učenici su uložili golem trud i teško je bilo odlučiti koji je najljepši. Jesenko, Kestenko, Širko, Žirko i ostalo šareno društvo nakon što su zaslužili divne ocjene ukrasili su stablo u auli škole kako bi ugođaj raznobojne i bogate jeseni mogli doživjeti i ostali.


Osnovna škola Vladimira Nazora Crikvenica