“Učenici u školama nemaju dovoljno prilike učiti o održivom razvoju na ovakav način” – glavna poruka završne tribine projekta “Odgoj za volontiranje i održivi razvoj u školama”
Priopćenje Saveza DND-a o završetku projekta OVOR "Odgoj za volontiranje i održivi razvoj u školama"
Zagreb, 28. travnja 2021. Ukupno 100 djece te 15 koordinatora iz škola i volontera iz društava „Naša djeca“ iz Gospića, Slatine i Zaboka sudjelovalo je u dvogodišnjem projektu “Odgoj za volontiranje i održivi razvoj u školama Saveza društava „Naša djeca“ Hrvatske i njihovih partnera.
Na završnoj tribini projekta održanoj jučer u Zagrebu, istaknuta je važnost edukacije učitelja, nastavnika i volontera iz udruga civilnog društva koji rade s djecom o temama održivog razvoja, volontiranja i dječje participacije.
“U pripremi projekta, primijetili smo da se nedovoljno poznaje koncept održivog razvoja kod nastavnika i samih učenika. Zato nam drago da je ovaj projekt proširio znanja nastavnika i djece o održivom razvoju koji ne brine samo o okolišu već o održivom planetu i čovječanstvu, gdje je sve međusobno povezano. O društvu pravde, slobode, sigurnosti, zdravlja, inovacija, ravnopravnosti, solidarnosti i očuvanja prirodnih resursa. Zato je vrlo važno djecu poučavati i odgajati za volontiranje i zapaliti u njima iskru za volontiranje, a koje je direktno povezano s edukacijom o dječjim pravima i održivom razvoju”, rekla je voditeljica projekta, Snježana Krpes, glavna tajnica Saveza DND-a, govoreći o društvenom utjecaju projekta.
U tom cilju u projektu je napravljen jedinstven Priručnik za edukaciju djece o dječjoj participaciji, održivom razvoju i odgoju za volontiranje te je provedeno 30-ak radionica za 100 učenika iz partnerskih osnovnih škola „dr. Jure Turić“ iz Gospića, „Eugen Kumičić“ iz Slatine te članova Dječjeg vijeća Zabok i Dječjeg foruma „Mladost“ iz Slatine.
„Odgoj za volontiranje u okviru rada Društava „Naša djeca“, pa tako i kod nas u Zaboku, postoji već spontano više od dvadesetak godina, kada su sama djeca, članovi i članice Dječjeg foruma i Dječjeg gradskog vijeća, željela, poput nas odraslih volontirati te smo ih uključili u aktivnosti. Kasnije se koncept odgoja za volontiranje razvijao te je, kao što više puta rečeno danas na tribini, obrazovanje ključ svega, jer djecu treba obrazovati o volontiranju i dati im mogućnost da se uključe u volonterske aktivnosti. Ono što je posebno važno - da djeca daju svoje ideje i prijedloge, a mi odrasli smo tu da ih podržimo i pomognemo im“, istaknula je Jasenka Borovčak, edukatorica o odgoju za volontiranje i tajnica DND Zabok.
Djeca su zajedno s odraslim koordinatorima, volonterima i roditeljima osmislila, pokrenula i provela 6 volonterskih akcija u svojim lokalnim zajednicama, kao što su: uređivanje školskog prilaza, sadnja cvijeća u školskom okolišu, priprema poklon paketa za djecu bez roditeljske skrbi, podjela platnenih vrećica građanima te izrada čestitki za starije i nemoćne osobe u domovima.
„Učenici su s velikim entuzijazmom i zanimanjem sudjelovali u radionicama, a naučili su zaista mnogo. Najviše od svega iznenadio ih je pojam dječje participacije i saznanje da se njihov glas treba i može čuti te da u svakoj lokalnoj sredini trebaju biti uključeni u donošenje odluka koje se tiču djece i mladih. Zahvaljujući projektu postali smo bogatiji za mnoga znanja, ali najviše od svega postali smo svjesni da nam je briga i sudjelovanje u životu naše zajednica vrlo važna, a ona počinje upravo od nas, djece, koji će jednog dana postati odrasli ljudi i svoje iskustvo i znanje živjeti i širiti dalje.“, izjavila je jedna od koordinatorica u projektu, Sanja Puškarić Delač iz OŠ dr. Jure Turića u Gospiću i Društva „Naša djeca“ Gospić.
Osim sudjelovanja u radionicama i volonterskim akcijama djeca su smislila brojne snažne poruke i donijela životne odluke: „Smeće odvajaj i Zemlju obnavljaj!“, „Priroda se smije kada se u njoj smeće ne krije.“, „Volontiram jer se osjećam dobro!“, „Kad odrastem i dalje ću volontirati i pomagati onima kojima je to potrebno“.
„Ovaj projekt može biti ne samo primjer dobre prakse, već i poticaj da se ovakvi sadržaji integriraju u institucionalni odgojno-obrazovni sustav i da se provodi u različitim zajednicama. Edukacija o održivom razvoju je prioritetna tema svakog modernog odgojno-obrazovnog sustava, kao što je i dječja participacija pravo svakog djeteta koje smo mi, odrasli, dužni poštivati i ostvarivati“, ocijenila je evaluatorica projekta dr. sc. Arijana Mataga Tintor.
Na završnoj je tribini predstavljen i strip za djecu i mlade na temu “17 globalnih ciljeva za održivi razvoj“, svjetski poznatog ilustratora Milana Trenca koji je prvi takav strip u Hrvatskoj, a napravljen je dvojezično na hrvatskom i engleskom jeziku.
Više o projektu OVOR: https://ovor.savez-dnd.hr/ Projekt je financiran u okviru Švicarsko-hrvatskog programa suradnje i Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |