preskoči na sadržaj
Knjižnično-informacijska i medijska pismenost

 

1. RAZRED

smiley  U školskoj knjižnici

Ključni pojmovi: školska knjižnica, školska knjižničarka, slikovnica, knjiga

Ishodi: učenik se upoznaje s prostorom školske knjižnice; upoznaje se s radom u školskoj knjižnici; razlikuje knjižnicu od knjižare; prilagođava se novom prostoru i opisuje svoje obveze i uloge (posuđuje, čuva i vraća knjige na vrijeme); upoznaje se s različitim vrstama slikovnica; razlikuje knjigu i slikovnicu; preporučuje pročitane slikovnice i priče drugim učenicima; objašnjava vlastiti izbor slikovnica

Vrijeme realizacije: IX./X. mjesec


smiley  Posjet Gradskoj knjižnici

Ključni pojmovi: mjesna (gradska/narodna) knjižnica

Ishodi: učenik posjećuje mjesnu knjižnicu; upoznaje se s dječjim odjelom; upoznaje aktivnosti knjižnice s ciljem poticanja čitanja; posjećuje Gradsku knjižnicu s roditeljima (prvoškolcima je osigurano besplatno jednogodišnje članstvo u Gradskoj knjižnici) i posuđuje slikovnice za čitanje u slobodno vrijeme

Vrijeme realizacije: druga polovica X. mjeseca (Mjesec hrvatske knjige)

2. RAZRED 

smiley  Dječji časopisi

Ključni pojmovi: poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika

Ishodi: učenik prepoznaje i imenuje dječje časopise; razlikuje dječji tisak od dnevnoga tiska i časopisa za odrasle; prepoznaje rubriku i zna odrediti poučava li nas ili zabavlja; razlikuje časopise prema vremenu izlaženja; samostalno čita kraće tekstove u književnim i poučno-zabavnim časopisima za djecu; izdvaja primjerene medijske sadržaje i razgovara o njima izražavajući vlastito mišljenje

Vrijeme realizacije: X. mjesec


smiley  Slikovnice, zbirke priča i pjesama za djecu u školskoj knjižnici

Ključni pojmovi: slikovnice, zbirke priča za djecu, zbirke pjesama za djecu

Ishodi: učenik se upoznaje s različitim vrstama slikovnica, zbirki priča i pjesama za djecu; izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom; samostalno izabire književne tekstove za slušanje/čitanje prema vlastitome interesu

Vrijeme realizacije: 

3. RAZRED

smiley  Školska knjižnica

Ključni pojmovi: slikovnica, zbirka pjesama, zbirka priča, dječji roman, basna, igrokaz

Ishodi: učenik razlikuje slikovnicu, zbirku pjesama, zbirku priča, dječji roman, basnu i igrokaz; razvija čitateljske navike kontinuiranim čitanjem i motivacijom za čitanjem različitih žanrova; izrađuje popis pročitanih knjiga; objašnjava razloge vlastitoga izbora knjiga za čitanje; preporučuje ostalim učenicima knjige koje je pročitao i koje su mu bile zanimljive

Vrijeme realizacije: 


smiley  Put od autora do čitatelja

Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj

Ishodi: učenik imenuje osobe važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj); prepoznaje dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik); pronalazi podatke u knjizi; samostalno čita književnoumjetničke tekstove

Vrijeme realizacije: 

4. RAZRED

smiley  Referentna zbirka (priručnici)

Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas

Ishodi: učenik poznaje referentnu zbirku i načine njene uporabe u svrhu proširivanja znanja; prepoznaje referentnu zbirku na različitim medijima; samostalno pronalazi, odabire i primjenjuje informaciju

Vrijeme realizacije: 

5. RAZRED

smiley  Časopisi - izvori novih informacija

Ključni pojmovi: znanost, struka, sažetak

Ishodi: učenik uočava područja ljudskoga znanja; prepoznaje i imenuje znanosti te zapaža njihovo grananje; čita tekst iz časopisa s razumijevanjem i zna ga prepričati

Vrijeme realizacije: II. mjesec


smiley  Organizacija i poslovanje školske knjižnice

Ključni pojmovi: signatura, autorski i naslovni katalog

Ishodi: učenik pronalazi knjigu na polici uz pomoć signature; objašnjava kataložni opis i pronalazi knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga; za svoj upit obraća se i gradskoj knjižnici

Vrijeme realizacije: II. mjesec

6. RAZRED

smiley  Predmetnica - put do informacije

Ključni pojmovi: katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici

Ishodi: učenik samostalno rabi predmetnicu; bira tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadataka

Vrijeme realizacije: III. mjesec


smiley  Samostalno pronalaženje informacija

Ključni pojmovi: uvod u UDK, popularno-znanstvena i stručna literatura

Ishodi: učenik razumije sustav Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela; pomoću UDK pronalazi knjigu u školskoj i drugim knjižnicama; služi se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave

Vrijeme realizacije: III. mjesec

 7. RAZRED

smiley  Časopisi na različitim medijima

Ključni pojmovi: tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat

Ishodi: pri oblikovanju informacija učenik odabire i koristi podatke iz različitih časopisa; zna citirati, pronalazi citat i koristi ga; citira literaturu pri izradi referata ili zadataka istraživačkog tipa; razumije važnost i svrhu pravilnog citiranja literature pri pisanju samostalnog rada; usvaja pojam autorstva te poštuje intelektualno vlasništvo pri uporabi i kreiranju informacija

Vrijeme realizacije: IV. mjesec


smiley  Online katalozi

Ključni pojmovi: e-katalog ili online katalog

Ishodi: učenik pretražuje fondove knjižnica pomoću e-kataloga; pronalazi odgovor na pitanje ima li knjižnica određenu jedinicu knjižnične građe, koliko primjeraka ima i koji im je trenutačni status; samostalno uočava koje knjige određenog autora knjižnica ima; pretražuje pomoću UDK oznake i pomoću predmetnice; prepoznaje školsku knjižnicu kao dio globalne informacijske mreže; prepoznaje vrijednost kvalitetne informacije u svakodnevnom životu

Vrijeme realizacije: IV. mjesec

8. RAZRED

smiley  Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica

Ključni pojmovi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, visokoškolska knjižnica, školska knjižnica, gradska/narodna knjižnica, specijalna knjižnica

Ishodi: učenik razumije sustav i poslovanje pojedinih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj i u svijetu; samostalno pretražuje fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižnične građe ili izvora informacija za samostalnu izradu učeničkog rada

Vrijeme realizacije: V. mjesec


smiley  Uporaba stečenih znanja

Ključni pojmovi: znanje, informacija, cjeloživotno učenje

Ishodi: stečena knjižnično-informacijska i medijska znanja i vještine učenik sustavno koristi kroz međupredmetno povezivanje s drugim nastavnim predmetima; čita s razumijevanjem i prepričava vlastitim riječima; radi bilješke i piše sažetak; primjenjuje stečena znanja i vještine u svrhu cjeloživotnog učenja

Vrijeme realizacije: V. mjesec 

 

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji


Školski list "Šarko"


UPISI SŠ


Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 9. 2022.

Ukupno: 148091
Ovaj mjesec: 10294
Ovaj tjedan: 897
Danas: 66

FACEBOOK

Službena Facebook stranica naše škole


Vozni red - City bus

Katalog knjižnice


Grad Crikvenica


Grad prijatelj djece


MZO preporuke




preskoči na navigaciju