U školskoj knjižnici
Ključni pojmovi: školska knjižnica, školska knjižničarka, slikovnica, knjiga
Ishodi: učenik se upoznaje s prostorom školske knjižnice; upoznaje se s radom u školskoj knjižnici; razlikuje knjižnicu od knjižare; prilagođava se novom prostoru i opisuje svoje obveze i uloge (posuđuje, čuva i vraća knjige na vrijeme); upoznaje se s različitim vrstama slikovnica; razlikuje knjigu i slikovnicu; preporučuje pročitane slikovnice i priče drugim učenicima; objašnjava vlastiti izbor slikovnica
Vrijeme realizacije: IX./X. mjesec
Posjet Gradskoj knjižnici
Ključni pojmovi: mjesna (gradska/narodna) knjižnica
Ishodi: učenik posjećuje mjesnu knjižnicu; upoznaje se s dječjim odjelom; upoznaje aktivnosti knjižnice s ciljem poticanja čitanja; posjećuje Gradsku knjižnicu s roditeljima (prvoškolcima je osigurano besplatno jednogodišnje članstvo u Gradskoj knjižnici) i posuđuje slikovnice za čitanje u slobodno vrijeme
Vrijeme realizacije: druga polovica X. mjeseca (Mjesec hrvatske knjige)
Dječji časopisi
Ključni pojmovi: poučno-zabavni list, mjesečnik, naslovnica, rubrika
Ishodi: učenik prepoznaje i imenuje dječje časopise; razlikuje dječji tisak od dnevnoga tiska i časopisa za odrasle; prepoznaje rubriku i zna odrediti poučava li nas ili zabavlja; razlikuje časopise prema vremenu izlaženja; samostalno čita kraće tekstove u književnim i poučno-zabavnim časopisima za djecu; izdvaja primjerene medijske sadržaje i razgovara o njima izražavajući vlastito mišljenje
Vrijeme realizacije: X. mjesec
Slikovnice, zbirke priča i pjesama za djecu u školskoj knjižnici
Ključni pojmovi: slikovnice, zbirke priča za djecu, zbirke pjesama za djecu
Ishodi: učenik se upoznaje s različitim vrstama slikovnica, zbirki priča i pjesama za djecu; izražava svoja zapažanja, misli i osjećaje nakon slušanja književnoga teksta i povezuje ih s vlastitim iskustvom; samostalno izabire književne tekstove za slušanje/čitanje prema vlastitome interesu
Vrijeme realizacije:
Školska knjižnica
Ključni pojmovi: slikovnica, zbirka pjesama, zbirka priča, dječji roman, basna, igrokaz
Ishodi: učenik razlikuje slikovnicu, zbirku pjesama, zbirku priča, dječji roman, basnu i igrokaz; razvija čitateljske navike kontinuiranim čitanjem i motivacijom za čitanjem različitih žanrova; izrađuje popis pročitanih knjiga; objašnjava razloge vlastitoga izbora knjiga za čitanje; preporučuje ostalim učenicima knjige koje je pročitao i koje su mu bile zanimljive
Vrijeme realizacije:
Put od autora do čitatelja
Ključni pojmovi: knjiga, autor, ilustrator, prevoditelj
Ishodi: učenik imenuje osobe važne za nastanak knjige (autor, ilustrator, prevoditelj); prepoznaje dijelove knjige (naslovna stranica, sadržaj, bilješka o piscu, izdanje, nakladnik); pronalazi podatke u knjizi; samostalno čita književnoumjetničke tekstove
Vrijeme realizacije:
Referentna zbirka (priručnici)
Ključni pojmovi: enciklopedija, leksikon, rječnik, pravopis, atlas
Ishodi: učenik poznaje referentnu zbirku i načine njene uporabe u svrhu proširivanja znanja; prepoznaje referentnu zbirku na različitim medijima; samostalno pronalazi, odabire i primjenjuje informaciju
Vrijeme realizacije:
Časopisi - izvori novih informacija
Ključni pojmovi: znanost, struka, sažetak
Ishodi: učenik uočava područja ljudskoga znanja; prepoznaje i imenuje znanosti te zapaža njihovo grananje; čita tekst iz časopisa s razumijevanjem i zna ga prepričati
Vrijeme realizacije: II. mjesec
Organizacija i poslovanje školske knjižnice
Ključni pojmovi: signatura, autorski i naslovni katalog
Ishodi: učenik pronalazi knjigu na polici uz pomoć signature; objašnjava kataložni opis i pronalazi knjigu u knjižnici uz pomoć knjižničnoga kataloga; za svoj upit obraća se i gradskoj knjižnici
Vrijeme realizacije: II. mjesec
Predmetnica - put do informacije
Ključni pojmovi: katalog, predmetnica, zbirke u knjižnici
Ishodi: učenik samostalno rabi predmetnicu; bira tehnike rada, načine pretraživanja i izvore informacija za rješavanje problemsko-istraživačkih zadataka
Vrijeme realizacije: III. mjesec
Samostalno pronalaženje informacija
Ključni pojmovi: uvod u UDK, popularno-znanstvena i stručna literatura
Ishodi: učenik razumije sustav Univerzalne decimalne klasifikacije kojom se klasificiraju znanstveno-popularna i stručna djela; pomoću UDK pronalazi knjigu u školskoj i drugim knjižnicama; služi se katalozima i bibliografijama pri pronalaženju informacija za potrebe problemsko-istraživačke i projektne nastave
Vrijeme realizacije: III. mjesec
Časopisi na različitim medijima
Ključni pojmovi: tiskani i elektronički časopis, autorstvo, citat
Ishodi: pri oblikovanju informacija učenik odabire i koristi podatke iz različitih časopisa; zna citirati, pronalazi citat i koristi ga; citira literaturu pri izradi referata ili zadataka istraživačkog tipa; razumije važnost i svrhu pravilnog citiranja literature pri pisanju samostalnog rada; usvaja pojam autorstva te poštuje intelektualno vlasništvo pri uporabi i kreiranju informacija
Vrijeme realizacije: IV. mjesec
Online katalozi
Ključni pojmovi: e-katalog ili online katalog
Ishodi: učenik pretražuje fondove knjižnica pomoću e-kataloga; pronalazi odgovor na pitanje ima li knjižnica određenu jedinicu knjižnične građe, koliko primjeraka ima i koji im je trenutačni status; samostalno uočava koje knjige određenog autora knjižnica ima; pretražuje pomoću UDK oznake i pomoću predmetnice; prepoznaje školsku knjižnicu kao dio globalne informacijske mreže; prepoznaje vrijednost kvalitetne informacije u svakodnevnom životu
Vrijeme realizacije: IV. mjesec
Sustav i uloga pojedinih vrsta knjižnica
Ključni pojmovi: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, visokoškolska knjižnica, školska knjižnica, gradska/narodna knjižnica, specijalna knjižnica
Ishodi: učenik razumije sustav i poslovanje pojedinih vrsta knjižnica u Republici Hrvatskoj i u svijetu; samostalno pretražuje fondove knjižnica e-katalogom radi pronalaženja jedinica knjižnične građe ili izvora informacija za samostalnu izradu učeničkog rada
Vrijeme realizacije: V. mjesec
Uporaba stečenih znanja
Ključni pojmovi: znanje, informacija, cjeloživotno učenje
Ishodi: stečena knjižnično-informacijska i medijska znanja i vještine učenik sustavno koristi kroz međupredmetno povezivanje s drugim nastavnim predmetima; čita s razumijevanjem i prepričava vlastitim riječima; radi bilješke i piše sažetak; primjenjuje stečena znanja i vještine u svrhu cjeloživotnog učenja
Vrijeme realizacije: V. mjesec
« Ožujak 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |